fredag 28 augusti 2009

Första lektionen


Nu har första projektarbetslektionen börjat för den här terminen!!
Dock fick jag alldeles nyss reda på att jag det inte finns någon lärare för detta ämne , istället har alla bestämda handledare. Jag har sen innan vetat att vi ska ha handledare, men inte vetat att det inte finns någon som kan bocka av alla elever när lektionen börjar. Så det betyder att alla elever själva får ta ansvar för att projektet blir gjort och även när det blir. Detta betyder också att istället för att jag slutar 10 i 4 så lutar jag tio i 1 istället! *hoppar och skuttar av glädje*

Jag har som jag förmodligen tidigare sagt att jag har haft problem med salong safari. Jag beställde hem 3 paket med vit kanekalon, men jag får väldigt ljust blond istället vilket jag verkligen inte var ute efter! De sa att den färgen var den ljusaste men den hette inte überljusblond, den hette VIT! Så nu har jag cirkulerat runt på internet och letat efter kanekalon som verkligen är vit. Hittills har det inte gått något vidare bra. Jag har hittat en amerikansk hemsida som jag misstänker har vit , men frakten är nog minst sagt inte billig. Så vad gör jag nu? jag har en beställning på bara vita dreads och vad gör jag om jag inte kan få tag på vitt kanekalon att göra dreadsen av? Jag funderar på att göra en stor beställning från den amerikanska hemsidan så att jag tjänar på det, och jag funderar också på att försöka beställa ihop med någon så att man kan dela på frakten, men det återstår att se.

En bra nyhet är att jag har förmodligen fått ännu en beställning, ljusblonda! Vet inte riktigt hur många, tjocklek eller längd, men men! Jag funderar på om jag kan använda den "vita" till att göra de dreadsen istället, för det vore ju extremt om de håret kan användas till något också!

1 kommentar:

  1. jag har åxå gjort egna stntetsdreads. jag köpte mitt hår på www.tajmahal.se där kostade ett paket (100%kanekalon) 75 spänn

    SvaraRadera