måndag 29 juni 2009



Håret har kommit fram!

För ungefär en vecka sen fick jag mitt hår till Nickes dreads.
Dock blev jag lite besviken på den röda färgen då jag tycker att den är något orange.
På salong safaris hemisda finns det ingen färgkarta så det är extemt svårt att veta exakt vilken
färg man vill ha. Men allt gick bra med salong safari och jag kommer förmodligen köpa därifrån igen.
Jag sa ju att håret var försenat, men det var det ej. Håret hade kommit det var bara det att pappa hade glömt att säga att paketet hade kommit fram.

Jag ska alltså ge Nicke 70 dreads och på ett paket blir det ungefär 10 st. Om man ska ha
korta och smala dreads blir det ungefär 20 st, men eftersom han ska extra tjocka blir de färre.

Här är en bild på håret och det är alltså jumbo braids med 100% kanekalon som man gör dreadsen av.
( Jag kommer berätta mer om kanekalon och andra alternativ längre fram. )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar